Nastały takie czasy, że większość klientów firmy zdobywają przez internet. Walka o klienta trwa w zaparte i firmy coraz to prześcigają się w sposobie pozyskiwania. Oczywiście standardowe formaty pozostają przez lata bez zmian i tak jak reklama w telewizji dalej potrafi przynieść wymierne efekty tak i np korzystanie z kampanii linków sponsorowanych jest jedną z popularniejszych form. Szczególnie te większe firmy posiadając odpowiedni zakres środków finansowych nie przejmuje się bardzo nad konwersją reklamy.
Zauważyłem również, że sporym zainteresowaniem – niezmiennym – od lat szczyci się pozycjonowani stron. Nie ma się co dziwić, adwordsy kosztują wiele i kazde kliknięcie uszczupla budżet kampanii.
Pozycjonowanie – mimo uzyskania efektu po 2-3 miesiącach – jest wciąż bardziej opłacalne, szczególnie dla fraz niszowych.
Po wpisaniu w wyszukiwarce „Pozycjonowane stron w Google Szczecin” mamy jednak mnóstwo firm, które się zajmują pozycjonowaniem. Jak wybrać odpowiednią? Ja zawsze kieruję się 2 kryteriami:
- Cena
- Wielkość firmy
Cena – wiadomo, jeśli gdzieś mam płacić 500pln miesięcznie, a inna firma może mi zaproponować cenę o połowę (TAK O POŁOWĘ ;)) niższą, to nie ma się co oszukiwać, wybiorę tą tańszą.
Drugim kryterium to wielkość firmy, i tutaj zaskoczenie co niektórych pewnie. Ale tak – korzystałem wiele razy z usług dużych firm i one niestety bazują na ilości a nie na jakości (nie ma się co dziwić, zatrudniając wielu pracowników nie da się uzyskać indywidualnego kontaktu z klientem). Po pierwszym miesiącu temat najczęściej się mocno osłabiał i jedyna forma komunikacji to przesyłanie faktur.
Zdecydowanie bardziej polecam doświadczone firmy, które są mniejsze i traktują klienta po prostu inaczej.